En sak som är typiskt mig är att jag är väldigt glömsk. Det kan ju iochförsig vara på både gott och ont. Men som när jag ska ta med mig saker är det väldigt ofta jag glömmer något. Allra helst märker jag detta när jag ska packa fotoväskan. Vet inte hur många gånger jag har glömt antingen, stativet, minneskortet, självutlösaren eller något annat. 

Minneskortet är en klassiker, då är det nästan så jag bara kan resa hem igen om jag gett mig ut på en fototur. Och då känner jag bara den där känslan, ”det är så typiskt dig, Tess!” 

Stativet går okej, du kan ju ibland hitta en sten eller annat att sätta kameran på. Så då kan jag iallafall fortsätta turen. Men en sak som händer ganska ofta är att jag glömmer den här lilla grejen du sätter under kameran så du kan spänna fast den vid stativet. Det hände bara för ett tag sedan, jag hade gått en bit på en skogsväg, och det är ganska bökigt med hund i koppel i ena handen, kameraväskan på den andra axeln och så bära stativet. Det är inte jättelätt då. Men Diesel blir faktiskt bättre och bättre på att låta mig hålla på med bilderna och springa fram och tillbaka, bara han får lite torkad kyckling eller annat gott.  Iallafall så kom jag plötsligt då till en plats, jag såg verkligen bilden framför mig. Allt passade. Träden, en sten i mitten, fick lite sagokänsla. Så satte fast Diesel vid ett träd, monterade upp stativet och skulle ta kameran. NEEJ! fick då igen den här typisk dig Tess! Då hade jag glömt den här lilla monteringssaken igen ☹️ haha! Men påhittig som man är så satte jag upp kameran så gott det gick på stativet, och så fick jag vira runt kamerabandet så att det stramade upp och höll kameran på plats. Har tyvärr ingen bild av det men jag tänkte riktigt att ”det är fotografen sin det”.. 

Sen har jag det i mig med att om något sånt händer så kan jag inte bara tänka att ”Jaja, det blir ingen fotografering idag, jag får ta det en annan gång” Det går bara inte! När jag ser ett motiv eller bild framför mig går det inte att gå därifrån för då kommer jag tänka på det hela tiden sen. Konstigt kanske men men.. 

Envis som jag är brukar det oavsett blivit några bilder. 

Kommentera

