Dom små sakerna..

Det är ofta jag tänker på det. Att det faktiskt oftast inte är dom stora sakerna i vardagen som gör en glad och lycklig. Utan det är alla dom här små. Bara det att Andreas kanske har köpt en grej jag hade lust på men som jag inte sa. Att någon visar att dom tänkt på en. Eller om man på morgonen får en sån härlig mysstämning med soluppgång och ljuset som sipprar in genom fönsterna. Låter kanske som bagateller, men det är sånt jag sätter verklig pris på. Och som kan göra även en dålig dag till den bästa på länge. 


Eller att ha kvalitetstid ihop, såna stunder man verkligen setter pris på. Vi var ute igår, var ingen lång tur ingenting, men bara det att hitta en mysig plats i skogen, med en kopp varm choklad. Vi såg ut över fjorden, kände solen i ansiktet och hur den verkligen värmde. Det spred sig ett sånt lugn i mig. Var så härligt. 

Kom också på mig själv när vi gick tillbaka mot bilen och såg ut över fjorden att hur lyckligt lottad jag är att bo på en såhär plats. För 7 år sen, var den här utsikten något jag bara drömde om, såg i filmer och läste om. Låter kanske konstigt, men kommer ju som sagt från Småland, ”mörkaste Småland”. Det är nästan bara skog. Inga fjäll, inga berg. Så det här med att se dimman sänka sig ner över fjällen ger för mig en så mystisk och sagolik känsla på något sätt. 

Kommentera

