Lunch i skogens lugn

Blev en fin tur idag. Körde en stund utanför Florø, gick sen skogsvägen upp mot fjället, halvvägs upp på ”Uførefjell” stannade vi, gjorde upp bål och stekte ”krabbelurer”, något jag tror många i Sverige vet vad det är, men inte här i Norge. Det är lite kul att då bjuda på det hemma, och extra kul när folk frågar om dom då får krabbelurer. Dom var också väldigt kätta att steka ute då dom är så tjocka. 

Med Nugatti på blev det väldigt väldigt gott 🙂

Andreas sa det blev ”nugatti” explosion i munnen
Och det var ”digg digg digg”

Oavsett är detta något som verkligen jag känner jag behöver när vi får tid. Att bara gå ut och känna lugnet. Höra tystnaden ( om man nu kan det) Härligt att jag också hittat en som värdesätter det lika mycket som jag 🖤

Bålet gör allt ännu mysigare. Sätter verkligen pris på såna här dagar.

🖤🖤🖤
Bara vi tre och fjällen, fjorden och skogen


På vägen ner igen tror jag Diesel var övertrött, efter så många dofter i skogen och detta ”nya” med snö 🙂. Han liknade mer en hare än en hund iallafall. 

”Haren vår”

Att efter en sån tur komma hem, tända ljus och sätta sig ner är verkligen pricken över iet 🖤

Kommentera

